تویوتا کرولا
مشخصات فنی تویوتا کرولا
کشور تولید کننده | ژاپن |
نام خودرو | تویوتا کرولا |
کلاس بدنه | سدان |
کلاس اتومبیل | C Segment |
وزن | 1350 کیلوگرم |
تعداد فضای سرنشینان | 5 |
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو | 195/65 R 15 |
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب | 195/65 R 15 |
حجم موتور | 2000 cc |
نوع موتور | بنزین سوز |
تعداد سیلندرها | 4 |
تعداد سوپاپ ها | 16 |
آرایش قرار گیری سیلندرها | خطی مستقیم |
محل قرار گیری موتور | موتور جلو |
سیستم سوخت رسانی | انژکتوری تزریق مستقیم |
ظرفیت باک | 50 لیتر |
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) | 143 اسب بخار در 6200 دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) | 187 نیوتون متر در 3600 دور در دقیقه |
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) | 71.97 اسب بخار بر لیتر |
نوع جعبه دنده | اتوماتیک |
تعداد دنده (جلو) | 4 |
محل قرار گیری اهرم تعویض دنده | کنسول میانی |
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) | موتور جلو دیفرانسیل جلو |
نوع سیستم ترمز | ABS+EBD+BAS |
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو | دیسکی خنک شونده با هوا |
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب | دیسکی |
نوع سیستم تعلیق | جلو مستقل، عقب یکپارچه |
تعلیق جلو | تعلیق مستقل از نوع مک فرسون و موجگیر |
تعلیق عقب | تعلیق یکپارچه از نوع میله پیچشی و موجگیر |
نوع سیستم فرمان | برقی با تنظیم تلسکوپی |
حداکثر سرعت | 195 کیلومتر بر ساعت |
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) | 9.7 ثانیه |
مصرف سوخت شهری | 9.38 لیتر در 100 کیلومتر |
مصرف سوخت جاده ایی | 5.98 لیتر در 100 کیلومتر |
سیکل ترکیبی مصرف سوخت | 8.59 لیتر در 100 کیلومتر |
استاندارد آلایندگی | یورو 5 |
کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) | 8 عدد کیسه هوا ( روبه رو 2 ، جانبی 2 ، پرده ای 2، زانوی راننده 1) |
سیستم های پایداری و کمک راننده | VCS , TRAC , SST , ABS , EBD , BA |
سیستم های امنیتی و حفاظتی | دارای سیستم کلید هوشمند ضد سرقت ، مجهز به ریموت کنترل ، سیستم باز و بسته شدن دربها بدون کلید ، مجهز به کمه استارت خودرو |
سیستم فرمان و هدایت پذیری | قدرت کمکی الکترو هیدرولیکی به همراه سیستم هوشمند الکترونیکی فرمان و سیستم حساس به سرعت |
نوع غربیلک | تنظیم تلسکوپی در 2 حالت ، دارای ریموت کنترل صوتی از روی غربیلک فرمان |
سیستمهای تهویه مطبوع | دارای سیستم تهویه مطبوع کنترل اتوماتیک |
سیستم صوتی و تصویری | سیستم صوتی حرفه ای با قابلیت پخش CD ، دارای 6 بلندگو ، دارای پورت USB ، AUX ، iPod Cable |
سیستمهای مولتی مدیا | دارای صفحه نمایش LCD چند منظوره |
سیستم صندلیهای جلو | دارای سیستم هوشمند پشت سری ها برای جلوگیری از صدمات تصادف ، صندلی راننده دارای تنظیم دستی |
سیستم صندلیهای عقب | دارای پشت سری فعال و هوشمند ، دارای قابلیت تا شوندگی |
سیستم آیینه ها | تنظیم دستی به همراه راهنمای LED و بصورت جمع شونده |
سیستم شیشه ها | تنظیم برقی تمام پنجره ها ، شیشه های سولار |
سیستم روشنایی جلو | چراغهای جلو هالوژن به همراه مه شکن جلو |
سیستم روشنایی عقب | چراغهای LED طیفی به همراه مه شکن |
سنسورهای پیش فعال | سنسور پارک عقب |
سیستم های کمک رانندگی | سیستم کروز کنترل هوشمند |
تویوتا کرولا
تویوتا کرولا مدل 2018 این خودرو ظاهری اسپرت تر از دیگر نسلها دارد. این امر درتریم XSE بیشتر از سایر تریم ها خودنمایی میکند. در اطراف جلوپنجره غولپیکر دو ورودی هوا مشکی به همراه چراغهای روشنایی در روز و آل ای دیهای درون آنها خودنمایی میکند.
طراحی خارجی
چراغهای راهنمای کناری روی قاب آینهبغلها قرار دارند که ویژگی مثبتی است. رینگهای جدید 17 اینچی دارای طرحی زیبا بوده و ترکیبی از جنس فلز و پلاستیک هستند. سر اگزوز کرومی، باله عقب تزیینی و سانروف برقی از دیگر نکات برجسته در طراحی تویوتا کرولا 2018 هستند. طراحی قسمت عقب خودرو ساده، خستهکننده و فاقد از هرگونه نکته خاصی مانند بخش دماغه است.
طراحی داخلی
در داخلتریم XSE امکاناتی وجود دارد که در سایر تریم های ارزانتر یافت نمیشود. صندلیهای برقی با گرمکن و داشبورد نیمه چرمی با دوختهای آبیرنگ، ورود به خودرو بدون نیاز به کلید، امکان روشن کردن پیشرانه از طریق سوییچ خودرو و صفحهنمایش لمسی به همراه سامانه نویگیشن جزئی از این امکانات هستند. کرولا قابلیت پشتیبانی از اندروید اتو و اپل کارپلی را ندارد اما انتظار میرود با معرفی نسل جدید تویوتا آوالون این رویه تغییر کند.
طراحی اتاق
طراحی اتاقک بیشتر با در نظر گرفتن کاربرد و تناسب با مصارف خانوادگی صورت گرفته و اولویت با جذابیت ظاهری نبوده است. با نگاهی به اتاقک تویوتا کرولا 2018 و مقایسه آن با رقبایی از قبیل مزدا3، هوندا سیویک و کیا سراتو بهراحتی درمییابید که ازلحاظ شکل و شمایل بسیار عقبتر از رقبایش جای میگیرد.
درمجموع اتاقک این خودرو وضعیتی مشابه با خودرویی مانند فولکسواگن جتا یا نیسان سنترا دارد. عادت کردن به اتاقک بسیار راحت است، کنترلها و ادوات همانجایی هستند که انتظارشان رادارید و بهراحتی پیدا میشوند. دید خارجی نیز عالی است.
طراحی صندوق
فضای صندوق بار تویوتا کرولا 2018 مناسب است که در صورت نیاز به فضای بیشتر صندلیهای تاشو یاریرسان سرنشینان خواهند بود. در هنگامیکه صندلیها تا نشده باشند، سرنشینان کرولا را خودرویی فوقالعاده راحت اما نهچندان جادار مثل سیویک خواهند یافت. کرولا خودروی کوچکی است و این موضوع در همهجا حس میشود.
موتور
در زیر کاپوت تویوتا کرولا 2018 پیشرانهای چهار سیلندر با حجم 1.8 لیتر جای خوش کرده است. درتریم XSE این پیشرانه قدرت و گشتاوری به ترتیب برابر 132 اسب بخار و 173 نیوتنمتر را در اختیار میگذارد. این بازده توسط گیربکس CVT و حالات اسپرت و دستی در اختیار راننده قرار میگیرد.
با وزن 1270 کیلوگرم و این پیشرانه، خود را کاملاً اقتصادی نشان میدهد. مصرف سوخت 7.6 لیتری آن در طول بررسی نیز گواهی این امر است. بنابراین برای افرادی که مصرف سوخت مناسب از اولویتهای آنهاست انتخابی مناسب خواهد بود.
احساسات پایین
در هنگام راندن احساسات راننده برانگیخته نمیشود اما این تویوتای کوچک هرچه از آن توقع میرود را برآورده میکند. در هنگام تخت گاز رفتن کرولا پر سروصداست و سبقت گرفتن از سایر خودروهای درون جاده با این خودرو زمان زیادی را میطلبد.
قطعاً کرولا برای آفرود ساخته نشده و هندلینگ و دینامیک معمولی آن هیچ هیجانی برای راننده به ارمغان نمیآورد. رفتار فرمان قابل پیشبینی بوده و صرفاً کارش را انجام میدهد. آن را چرخانده و چرخها خواهند چرخید.
عملکرد نرم فرمان در مقابل ناهمواریها راضیکننده است و درست مانند شاسی یک انتخاب مناسب برای خودرویی با چنین ابعاد کوچک است.