لیفان 520
مشخصات فنی لیفان 520
کشور تولید کننده | ایران |
نام خودرو | لیفان 520 |
کلاس بدنه | سدان |
کلاس اتومبیل | D segment |
وزن | 1115 کیلوگرم |
تعداد فضای سرنشینان | 5 |
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو | 185/60 R 14 |
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب | 185/60 R 14 |
حجم موتور | 1587 cc |
نوع موتور | بنزین سوز |
تعداد سیلندرها | 4 |
تعداد سوپاپ ها | 16 |
آرایش قرار گیری سیلندرها | خطی مستقیم |
محل قرار گیری موتور | موتور جلو |
سیستم سوخت رسانی | انژکتوری پاشش چند نقطه ای |
ظرفیت باک | 51 لیتر |
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) | 106 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) | 137 نیوتون متر در 3000 دور در دقیقه |
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) | 66.25 اسب بخار بر لیتر |
نوع جعبه دنده | دنده دستی |
تعداد دنده (جلو) | 5 |
محل قرار گیری اهرم تعویض دنده | کنسول میانی |
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) | موتور جلو دیفرانسیل جلو |
نوع سیستم ترمز | روغنی با بوستر خلائی |
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو | دیسکی |
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب | کاسه ای |
نوع سیستم تعلیق | مستقل برای هر چرخ |
تعلیق جلو | مک فرسون |
تعلیق عقب | نیمه مستقل |
کمک فنرهای جلو | هیدرولیکی |
کمک فنرهای عقب | هیدرولیکی |
نوع سیستم فرمان | قدرت کمکی هیدرولیکی |
حداکثر سرعت | 170 کیلومتر بر ساعت |
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) | 13 ثانیه |
مصرف سوخت جاده ایی | 5.5 لیتر در 100 کیلومتر بنزینی |
استاندارد آلایندگی | یورو 3 |
کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) | 2 عدد ، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
سیستم های پایداری و کمک راننده | ABS دارای 4 کاناله به همراه EBD |
سیستم های امنیتی و حفاظتی | قفل مرکزی به همراه ریموت کنترل ، قفل ایمنی کودک |
سیستم فرمان و هدایت پذیری | فرمان تلسکوپی به همراه تنظیم ارتفاع |
سیستمهای تهویه مطبوع | کنترل دستی |
سیستم صوتی و تصویری | رادیو CD |
سیستم صندلیهای جلو | تنظیم دستی |
سیستم صندلیهای عقب | تا شونده |
سیستم آیینه ها | آیینه های جانبی برقی |
سیستم شیشه ها | شیشه بالابر جلو و عقب برقی ، گرمکن شیشه عقب |
سیستم روشنایی جلو | مه شکن |
سیستم روشنایی عقب | چراغ سوم ترمز به همراه مه شکن |
سنسورهای پیش فعال | سیستم هشدار دهنده وضعیت لنت ترمز |
لیفان 520
لیفان 520 ،استفاده از سه رنگ برای جذابیت بیشتر داشبورد، کنسول و فضای کلی این خودرو چندان کارآمد نبوده و خیلی نتوانسته حالت کسلکنندگی داخل خودرو را برطرف کند. این احتمالاً به دلیل ترکیب رنگ استفادهشده و البته کیفیت پایین قطعات داخلی لیفان است.
تغییر در طراحی لیفان 520
در لیفان 520 آی جدیدی که عرضه میشود سعی شده تا این مشکل با استفاده از نواری با طرح شطرنجی ریز که جایگزین نوار نقرهای و بیحال قبلی شده است، حل شود که تا حدی نیز موفق بوده است. جانمایی قسمتهای مختلف بر روی داشبورد خوب است و فرمان خودرو نیز طرح نسبتاً خوبی دارد که لوگو لیفان در وسط آن خودنمایی میکند. کیفیت صندلیها و روکشهای خودرو نیز بهمانند دیگر قطعات از کیفیت چندان خوبی برخوردار نیست.
نمای روبرو
چراغهای جلو لیفان 520 از نمای روبهرو شبیه دو قطره آب یا حتی بادکنک هستند که قسمت پهن آن به سمت نمای جانبی و قسمت نوکتیز آن تا کنار جلوپنجره خودرو کشیده شدهاند. جلوپنجره این خودرو بسیار ساده طراحیشده و تنها از دو ردیف تشکیلشده که لوگوی لیفان با سایز خوبی در مرکز آن قرارگرفته است. در طراحی لیفان سعی شده تا خطوط پایین کاپوت و زیر جلوپنجره کاملاً بهصورت منحنی نبوده و شکستگی خطوط مشخص باشند.
نمای پشت لیفان 520
نمای جانبی و عقب این لیفان نیز ساده است. چراغهای عقب بزرگ و به دورنگ سفید و قرمز هستند و کمی ناهماهنگ با ابعاد این سدان کوچک به نظر میرسند. سپر عقب و پرژکتورهای تیز و کشیده روی آنکه به صورتی هماهنگ با طرح سپر طراحیشدهاند از معدود نکات برجسته و خوب طراحی نمای خارجی لیفان 520 .
با هدف رفع ایرادات
لیفان 520 آی برای رفع ایرادات ۵۲۰ قدم به میدان گذاشت. تغییر چراغهای عقب بزرگ و ناهماهنگ با چراغی کوچکتر با طراحی بهتر و همچنین تغییر جلوپنجره خودرو ازجمله تغییرات این دو خودرو نسبت به هم هستند.
خودرویی متوسط
ازلحاظ امکانات و نیروی محرکه در سطح نسبتاً متوسطی قرار دارد و رانندگی با آن نیز بر اساس همین شرایط خواهد بود. تجهیزات نسبتاً خوب موجود در لیفان میتواند شرایط خوبی را برای رانندگی و سواری با خودرو فراهم آورد ولی از طرف دیگر کیفیت نهچندان بالای این خودروی چینی میتواند نتیجه عکس دهد و راننده را در هنگام رانندگی خسته و کسل کند. شتاب و سرعت این خودرو نیز متوسط است و برای رانندگی با شتاب بالا خیلی نمیتوان روی آن حسابی باز کرد.
موتور لیفان 520
موتور LF۴۸۱Q۳ برای این خودرو استفادهشده است که حجم دقیق آن برابر ۱۵۸۷ سیسی است. این موتور قدرتی معادل ۱۰۴.۵ اسب بخار را در ۶۰۰۰ دور در دقیقه میتواند تولید کند که به کمکگیربکس ۵ سرعتِ دستی آن شتاب خودرو برابر ۱۳ ثانیه میشود. حداکثر سرعت این خودرو ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت ترکیبی آن ۶.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که نشان از مصرف پایین این خودرو دارد.
ترمزها
ترمز جلو لیفان 520 دیسک دوجداره و ترمز عقب کاسهای (Dram) است که مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کانالِ است و همچنین مجهز به سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) است.
ایمنی لیفان 520
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو نیز در تعبیهشده است تا در هنگام تصادفات تلفات و خسارات جانی را کاهش دهد. قفل مرکزی، چراغ مه شکن جلو، چراغ مه شکن عقب، قفل ایمنی کودک، دربازکن صندوقعقب از داخل، کمربند ایمنی سرنشین جلو و عقب، گرمکن شیشه عقب، سیستم هشداردهنده وضعیت لنت ترمز، حسگر دندهعقب، ریموت کنترل روی سوییچ از دیگر امکانات ایمنی موجود در لیفان 520 است. موتور این خودرو دارای استاندارد آلایندگی یورو ۳ است.