کشور تولید کنندهکره
نام خودروسانگ یانگ موسو
کلاس بدنهشاسی بلند
کلاس اتومبیل
وزن 1920 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان5
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلوR 15
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب R 15
حجم موتور 3199 سی سی
نوع موتوربنزین سوز
تعداد سیلندرها6
تعداد سوپاپ ها12
آرایش قرار گیری سیلندرهاخطی مستقیم
محل قرار گیری موتورموتور جلو
سیستم سوخت رسانیانژکتوری
ظرفیت باک73 لیتر
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 220 اسب بخار در 6500 دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 307 نیوتن متر در4700 دور بر دقیقه
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر)73.5 اسب بخار بر لیتر
نوع جعبه دنده دنده ای
تعداد دنده (جلو)5
محل قرار گیری اهرم تعویض دندهکنسول میانی
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو چهار چرخ محرک
نوع سیستم ترمزABS
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلودیسکی خنک شونده با هوا
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقبدیسکی
نوع سیستم تعلیقسیستم تعلیق مستقل
تعلیق جلو
تعلیق عقب
کمک فنرهای جلو
کمک فنرهای عقب
نوع سیستم فرمانهیدرولیک
حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 9/8 ثانیه
مصرف سوخت شهری15.1 لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت جاده ایی12.0 لیتر در 100 کیلومتر
سیکل ترکیبی مصرف سوخت13.1 لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگی
کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) راننده
سیستم های پایداری و کمک راننده
سیستم های امنیتی و حفاظتی
سیستم فرمان و هدایت پذیری
نوع غربیلک
سیستمهای تهویه مطبوع دستی
سیستم صوتی و تصویری
سیستمهای مولتی مدیا
سیستم صندلیهای جلو برقی
سیستم صندلیهای عقب برقی
سیستم آیینه ها
سیستم شیشه ها برقی
سیستم های سقف
سیستم روشنایی جلو معمولی
سیستم روشنایی عقب معمولی
سنسورهای پیش فعال
سیستم های کمک رانندگی

سانگ یانگ موسو

سانگ‌یانگ موسو در سال 1996 در استرالیا با موتورهای بنزینی و  دیزلی که از مرسدس به عاریت گرفته‌شده بودند به بازار عرضه شد. همچنین گیربکس خودکار این خودرو توسط مرسدس طراحی‌شده است.

قیمت

سطح امکانات موسو بستگی به نوع انتخاب موتور آن دارد. قیمت نمونه دیزل به 40.900 دلار و قیمت نمونه بنزینی آزمون شده به 49.700 دلار می‌رسد.

هدف از تولید، رقابت در کلاس خودروهای دو دیفرانسیل سایز متوسط مانند پاجرو، پرادو، جیپ و نیسان پَت فایندر بوده است.

تجهیزات اضافی

از تجهیزات اضافی قابل سفارش، می‌توان به چرخ‌های آلومینیومی، کروز کنترل، سیستم ورود بدون کلید و سانروف اشاره کرد. ولی ایربگ جز امکانات این لیست نیست.

جذاب ترین ویژگی موسو

جذاب‌ترین ویژگی موسو که بیشتر از هر چیز راجع به آن صحبت می‌شود موتورهای آن است که طراحی مرسدس بنز هستند. موتورهای این خودرو گرچه توسط خود سانگ یانگ مونتاژ می‌شوند ولی موتور بنزینی 3.2 لیتر 6 سیلندر و موتور دیزلی 2.9 لیتر 5 سیلندر همان موتورهای به‌کاررفته در مرسدس W210 E320  و مرسدس G Class هستند. با موتور بنزینی 4 سیلندر 2.3 لیتر نیز عرضه می‌شود.

موتور بنزینی

موتور بنزینی 3.2 لیتر عملکرد بسیار خوبی در آزمون از خود نشان داد. درواقع سانگ یانگ ادعا می‌کند که 3200 قوی‌ترین 4WD در کلاس خودش است. موسو در بهترین حالت هنگام حرکت در بزرگراه خود را نشان می‌دهد و هندلینگ مناسبی در این سرعت‌ها دارد.

گیربکس

گیربکس 4 دنده خودکار موسو متعلق به مرسدس بنز و گیربکس 5 دنده دستی آن محصول بورگ وارنر است. وقتی گیربکس خودکار این خودرو دنده‌ها را سبک می‌کند دور موتور کمی دیر پایین می‌آید.

سیستم تعلیق

سیستم تعلیق این خودرو در جلو از میله‌های پیچشی Torsion و بازوهای جناغی دوبل و در عقب از فنرهای پیچشی و اتصالات چند عضوی تشکیل‌شده است و سواری قابل قبولی در مسیرهای آسفالت شده برای این خودرو به ارمغان می‌آورد. ولی در مسیرهای پوشیده از گل‌ولای تمایل به سرخوردن دارد که مقابله با آن مستلزم توجه کامل راننده است. توانایی‌های آفرود موسو در حد متوسط است و سیستم دو دیفرانسیل آن دائمی است.

فضای داخلی

نشستن در صندلی‌های عقب و جلو بسیار راحت است زیرا فضای سر و پاها برای 4 فرد بالغ کافی است. فقط در سفرهای کوتاه علاوه بر 4 نفر یک نفر دیگر می‌تواند وسط صندلی عقب بنشیند در غیر این صورت راحتی سرنشینان عقب از بین می‌رود. فضای بار موسو برای خودرویی با این سایز مناسب است.

طراحی

پسندیدن ظاهر بستگی به سلیقه شما دارد ولی بدون شک استایل و هویت این خودرو منحصر به خودش است که نظرات منفی و مثبت را متوجه خود می‌کند. کیفیت ساخت این خودرو نسبتاً بالاست.

سرویس‌های این خودرو در وقفه‌های 10.000 کیلومتر انجام می‌شود و سانگ یانگ به مدت 3 سال یا 100.000 کیلومتر آن را تضمین می‌کند. در نمایندگی‌های مرسدس بنز نیز می‌توان این خودرو را سرویس کرد.

راحتی

سانگ یانگ موسو خودرویی نیست که برای تمام رانندگان خودروهای شاسی‌بلند جذاب باشد و همچنین برای اینکه در سطح رقبای خود مطرح شود نیاز به اصلاحاتی دارد، ولی سفر با آن راحتی مناسب و قابلیت‌های آفرودی متوسطی را به شما ارائه می‌دهد.